Film kritikleri

Hemşire – “Bir Devrim Masalı”

Hemşire kısa metraj belgesel çalışmalarıyla tanınan Dilek Çolak isimli yönetmenin ilk uzun metraj kurmaca filmi. Mutsuz bir evliliği olan Leyla rejim ve spor yaparak hayatın içinde kalmaya çalışır. Hemşire olarak çalıştığı hastaneye bir gün açlık grevi yapan siyasi tutuklu Kerem gelir. Kerem inandığı ve âşık olduğu devrim uğruna mücadele etmektedir. Biri yaşam diğeri ise ölüm orucunda olan iki farklı karakterin hikayesidir bu. Bu iki fedakâr insanın özgürlük aşkı ile birbirlerinin yaşamlarına yaptıkları masalsı dokunuşlara odaklanır film.

Filmin ana hikayesindeki çatışma düzeyi, tezatlık çok iyi belirlenmiş. Bir tarafta fazla kilolarından vazgeçmek için yemek yememeye çalışan Leyla; diğer tarafta ise ideallerinden vazgeçmemek için yemek yememeye çalışan Kerem. Hastane odası Kerem için yine bir hapishaneden farksız gibidir.  Leyla’nın da içinde bulunduğu mutsuz aile ortamı onun hapishanesi olmuştur.

Dilek ÇolakLeyla hastane tarafından Kerem’in sağlığını kontrol etmekle görevlendirilir. Bu ikili artık koğuş arkadaşları olmuşlardır bir bakıma. İlk başlarda biraz sıkıntı yaşasalar da ikisi de konuşacak, duygularını paylaşacak birisine ihtiyaç duyar. Leyla, Kerem için dışarıdaki hayata açılan bir kapı olmuştur adeta. Kerem ise Leyla için insanın içindeki hayata açılan bir kapı olur. Kerem İstanbul’a tekrar kavuşmayı özlerken, Leyla bir kez olsun İstanbul’a kavuşmayı bekler. Aralarındaki samimiyet bağları güç kazandıkça Leyla ve Kerem için o küçük hastane odası büyük bir gösteri sahnesine dönüşür. Bu sahnede şiirler okunur, masallar anlatılır ve danslar edilir.

Filmin senaryosunu başarılı buldum. Diyaloglardaki şiirsellik ve masalsı ton güzel kullanılmış. Görüntü yönetimini çok başarılı bulmadım, özellikle de ilk bölümde. Sesinden ziyade şiddetine tanık olunan Leyla’nın eşi Serhat Özcan “Saklı” (Yönetmen: Selim Evci) filminde benzer bir orta sınıf “muhafazakâr” karaktere hayat veren Settar Tanrıöğen’i hatırlatmaktadır. Öte yandan filmin ağırlıklı olarak hastanede geçmesi atmosfer olarak Romanya yapımı “Yaralı Kalpler” (Yönetmen: Radu Jude) filmini çağrıştırır.

Bir ilk uzun metraj çalışması anlamında gayet başarılı bir film olmuş. Başrollerde yer alan Evren Duyal ve Sermet Yeşil güzel bir iş çıkarmışlar.

Filmin Künyesi:

HEMŞİRE | Yönetmen: Dilek Çolak / Senarist: Dilek Çolak / Oyuncular: Evren Duyal (Leyla), Sermet Yeşil (Kerem), Aytaç Öztuna (Kerem’in Annesi), Serhat Özcan (Leyla’nın Eşi), Ayşe Tunaboylu (Leyla’nın Annesi) / Türkiye / 2018 / Renkli / 90´

*Değerli okurlar  yazılarım hakkında olumlu ya da olumsuz görüşlerinizi yorum kısmına bırakacağınız mesajlarınızla bana iletirseniz çok memnun olurum. Yapacağınız yorumlarla daha özgü içerikler üretmeme katkıda bulunduğunuz için şimdiden teşekkür ederim. 

SİZ DE ARAMIZA KATILIN

Yazar için önemli olan okuyucudur, okuyucum olmak ve bu konuda bana ilham sağlamak için benimle irtibatta kal ve Sinegazete‘ye abone ol

Yorum bırakın

Necip Gözüaçık

Necip Gözüaçık

Sinema Yazarı
1984 doğumluyum. Yıldız Teknik Üniversitesi Elektronik-Haberleşme ve Bilgisayar Mühendisliği bölümlerinden mezun oldum. Yaklaşık on yıldır özel bir şirkette haberleşme ve yazılım mühendisi olarak çalışmaktayım. Sinemaya olan ilgim ilkokul yıllarından itibaren Kemal Sunal filmleri ve Arzu Film yapımları ile başladı. Üniversite yıllarında ve sonrasında ise Nuri Bilge Ceylan sineması, sanat filmleri ile daha farklı bir boyut kazandı. Elimden geldiğince sinema ile ilgili yeni şeyler öğrenmeye, okumaya ve takip etmeye çalışıyorum. Sinema salonlarında izlediğim filmlerle ilgili notlar almak, onlarla ilgili duygu ve düşüncelerimi yazmak bana oldukça keyif veriyor. Amatör bir ruh ile profesyonel sinemasever olarak yaşamaya çalışıyorum.Mail yollamak için linke tıklayın.