Festival GünlüğüSeyirci yorumları

Teşekkür Ederim Babaanne-Necip Gözüaçık

2000’lerin ortasından itibaren keşfettiğim Japon yönetmen Hirokazu Koreeda’nın bu son filmi odak noktasına yine aile kavramını alıyor. Boşanan bir çiftin kendi başlarına kurmaya çalıştıkları hayat ile bu hayatın her iki tarafında da yer alan küçük oğullarının geçirdiği fırtınalı sürece tanık oluyoruz.

Aslında yazar olan Ryota (kitabının ismi “Boş Masa”) geçici olarak bir detektiflik bürosunda çalışmaktadır. Burasını aynı zamanda yeni romanı için bir ön çalışma sahası olarak da görmektedir. Ryota’nın kazandığı parayı şans oyunlarında kaybetmesi ve nafakayı zamanında ödeyememesi eski eşi Kyoko ile de arasını açmaktadır. Çiftin küçük oğulları Shingo ise annesini ve babasını ayrı ayrı görerek aile tablosundaki masayı dolu tutmaya çalışmaktadır. Babanın ölümünden sonra Ryota’nın bir yandan da annesi ile daha çok ilgilenmesi gerekmektedir.

Filmin mizahi dili diyaloglara güzel bir şekilde yansımış. Örneğin Türkçe ’deki “Meyve veren ağaç taşlanır” sözünün mizahi bir kullanımına rastlarız filmde. Ryota kitabını yazdığı (meyve verdiği) zaman da taşlanmıştı; kitap yazamadığı ve maddi anlamda güçlü olamadığı zaman (meyve vermediği) da taşlanıyor.

Ryota oğlu Shingo ile buluştuğu bir gün annesinin evine de uğrar. Japonya’da sıklıkla yaşanan fırtına olayı o gün babaannenin de ısrarları ile hayırlı bir olaya vesile olacaktır belki de. Çocuğu almak için babaannenin evine gelen Kyoko şiddetli fırtınadan dolayı geceyi orada geçirmek zorunda kalır. Hatıralar ve yaşanmışlıklar yad edilir bu gecede. Babaanne Kyoko’ya sakladığı Shingo’nun göbek bağını gösterir. Ryota, Shingo’yu alıp çocuk parkındaki Ahtapot’a gider kendi küçüklüğündeki gibi. Kyoko merak edip onların peşine düşer. Ahtapotun kolları bu çekirdek aileyi yeniden sarmalar.

Hirokazu Koreeda’nın filmlerini izlemek insana insanı, aile olmayı anlatıyor adeta. İyi tasarlanmış bu basit hikâyeden güzel bir film kotarılmış. Filmin mizahi dili önceki Hirokazu Koreeda filmlerine göre daha yoğun. Senaryoda yer alan bazı eksik noktalar da filmin nazar boncuğu olsun. Hayatın içerisindeki basit ayrıntıları aile kavramı üzerinden sade bir dille anlatmaya çalışan yönetmenin filmlerini izlemek oldukça keyifli.

Filmin Künyesi:

FIRTINADAN SONRA / 2016/ 117´ / Yönetmen: Hirokazu Koreeda/ Senaryo: Hirokazu Koreeda/ Görüntü Yönetmeni: Yutaka Yamazaki/ Kurgu: Hirokazu Koreeda/ Oyuncular: Hiroshi Abe, Yôko Maki, Taiyô Yoshizawa, Kirin Kiki

Necip Gözüaçık

Not: Bu yazının tüm hakları sinegazeteye aittir. İzin almadan, kaynak gösterilmeden kopyalanması telif hakları yasasına aykırıdır.

Abonemiz olmak ister misiniz?

Güncel yazılarımızdan haberdar olmak için, lütfen bize katılın!

Abone olduğunuz için teşekkürler

Bir şeyler ters gitti

Yorum bırakın

Necip Gözüaçık

Necip Gözüaçık

Sinema Yazarı
1984 doğumluyum. Yıldız Teknik Üniversitesi Elektronik-Haberleşme ve Bilgisayar Mühendisliği bölümlerinden mezun oldum. Yaklaşık on yıldır özel bir şirkette haberleşme ve yazılım mühendisi olarak çalışmaktayım. Sinemaya olan ilgim ilkokul yıllarından itibaren Kemal Sunal filmleri ve Arzu Film yapımları ile başladı. Üniversite yıllarında ve sonrasında ise Nuri Bilge Ceylan sineması, sanat filmleri ile daha farklı bir boyut kazandı. Elimden geldiğince sinema ile ilgili yeni şeyler öğrenmeye, okumaya ve takip etmeye çalışıyorum. Sinema salonlarında izlediğim filmlerle ilgili notlar almak, onlarla ilgili duygu ve düşüncelerimi yazmak bana oldukça keyif veriyor. Amatör bir ruh ile profesyonel sinemasever olarak yaşamaya çalışıyorum.Mail yollamak için linke tıklayın.